سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صبح روشن امید ...


مطالب اخیر
 
آمار وبلاگ
 
وصیت نامه شهدا
 
لوگو دوستان
 
امکانات جانبی
 

موضوع:

با نام و یاد خدا

بزرگواری از من (ما) خواست تا بنویسم محض روشنگری روشن تر و شفاف سازی شفاف تر که "چرا تحریم ...

به جای مقدمه:  چند روز پیش رفتم روغن موتور ماشینو عوض کنم به تعویض روغنی گفتم روغن آترود دارید گفت بععععله، گفتم چنده گفت 90 تومن، گفتم ای بابا تحریما که لغو شد این که هنوز همون قیمت قبله !!! گفت رفع تحریما روی روغن موتور تاثیری نداشته ولی اگه میخوای لاستیکا رو به قیمت جدید برات باد بزنم! وااااای

اصولاً تحریم (Sanction  یا boycott) به معنای اعمال برخی جریمه ها علیه تحریم شونده برای اطاعت از قانون است. در ظاهر امر این طور به نظر میرسه که هر کشوری که تحریم میشه لابد از قانون عدول کرده و به موجب همین عدم التزام و پایبندی به قوانین مستوجب تحریم شده تا چشاش درآد. مدرک داشتن

این درست، ولی سوال اینجاست که مرجع تعیین این قوانین و تشخیص عدم پایبندی به اونها کیه؟ جامعه بین الملل، NPT ، کدخدا، صهیونیزم یا ...

جونم براتون بگه که پیمان‌نامه منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای یا ان‌پی‌تی(Non-Proliferation Treaty)، کشورهای جهان را به دو طبقه برخوردار (کشورهای دارای سلاح هسته ای)  و غیربرخوردار (کشورهای فاقد سلاح هسته‌ای) تقسیم می‌کنه.

کشورهای برخوردار، شامل کشورهایی هستند که تا پیش از اول ژانویه 1967 سلاح هسته‌ای یا دیگر وسایل منفجره هسته‌ای را تولید و منفجر کرده باشند با این تفسیر  چین، فرانسه، روسیه، انگلیس و آمریکا (اعضای دائمی شورای امنیت !!! ) به طور رسمی دارای سلاح هسته‌ای شدن و کشورهای غیربرخوردار متعهد شدند تا در این راه تلاش نکنند، ولی حق برخورداری از فناوری هسته ای صلح آمیز را داشته باشند. اصلا!

پس ما حق فعالیت صلح آمیز هسته ای و غنی سازی رو قانوناً داریم و کسی نمی تونه این حق قانونی رو از ما بگیره یا محدود کنه (قابل توجه اون کسایی که با شنیدن این جمله که 1+5 حق غنی سازی ایران رو پذیرفت ذوق مرگ شدن آفرین)، حالا اساساً جالبه که این قوانین به کسایی که از بمب اتم استفاده کردن چک سفید امضا میده و بقیه کشورها رو محدود میکنه (مثل این که تو یه شهر بیان آدمای درستکارو بندازن زندان و خلافکارها رو آزاد بذارن!)

پس معلوم شد که به قول رهبری عزیزمون (امام خامنه ای) همه این بازی ها برای دشمنی با اصل نظام و انقلاب هست و فقط هر چند وقت یه بار موضوعاتش عوض میشه (حقوق بشر، آزادی بیان، انرژی هسته ای و ...) . برای آمریکا و صهیونیزم سخته که ببینن یه کشوری بدون اتکا به اونا با عزت و سربلندی روی پای خودش ایستاده و به باج خواهی و زیاده خواهی اونا تن در نمی ده. این دقیقاً مشکل ما با اونهاست که با برد-برد و مذاکره و ... حل نمی شه چون منافع اونا با منافع ما با هم در تقابله و می بینیم که یه حرف میزنن و فردا 180 درجه برعکسشو میگن.

ماهیت اونا مشخصه و ما حداقل سی و چند ساله که اونارو خوب میشناسیم و دیگه حناشون برا ما رنگی نداره اما نکته ای که باید به هیات مذاکره کننده متذکر شد اینه که برد-برد به معنای دادن امتیازات حداکثری و گرفتن امتیاز حداقلی نیست، برد-برد به معنای فدا کردن دیانت و عزت به پای معیشت و راحت طلبی نیست، هویت، عزت و اقتدار اسلامی-ایرانی ما در همه حال باید حفظ بشه و این خط قرمز ماست نه ارزون شدن مرغ و تخم مرغ (البته اگه ارزون شده باشه). شما میری پول میدی هزینه میکنی ماشینتو بیمه میکنی، ما هم اگر هزینه ای برای حق مسلممون پرداخت کنیم چه عیبی داره چون این حق، آینده ما و کشورمون رو بیمه میکنه، پس نباید به راحتی ازش دست بکشیم.

نکته آخر در مورد تحریم هاست. اوباما زودی رفت پشت تریبون و به دنیا اعلام کرد که اگر ایران پشت میز مذاکره نشسته به خاطر اثر تحریم های فلج کننده است. از همین جمله میشه نتیجه گرفت که جهان منتظر جواب تحریم ها علیه ایران بوده و استقامت ملت ما اونقدر نتیجه بخش بوده که اوباما برای بیان تاثیرش دائم دنبال فرصت میگشته تا یه جوری یه چیزی گیر بیاره وصلش کنه به تحریم ها.

عزیزان، پیر جماران گفت "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند"، باور داشته باشیم که اگر روی پای خودمون بایستیم و  در راه دین و ملت استقامت داشته باشیم و عزت و اقتدار اسلامی –ایرانی خودمون رو سرلوحه تمام کارهامون قرار بدیم آمریکا که هیچ، هیچ دشمنی هیچ غلطی نمیتونه بکنه. خواهشاً هیات مذاکره کننده که به تعبیر حضرت آقا فرزندان همین ملتند سعی کنن بیشتر به حرف آقاشون توجه کنند؛ به قول شهید بهشتی ما راست قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند ان شاالله.

اینقدر زور نزن دیکس کمرت میزنه بیرون ها ...




نوشته شده در چهارشنبه 92 آذر 20  توسط فامیل دور 




درباره سایت
 
 
نویسندگان
 
خبرنامه